Jak rozpocząć przygodę z konwersją?

konwersja w adwordsRozpoczynając przygodę z konwersją musimy wiedzieć czym jest konwersja i co ona dla nas znaczy. Pamiętajmy, że to nie jest wyłącznie transakcja gotówkowa, a mamy także możliwość zliczyć użytkowników, pozostałych kontaktów, czy kontaktów telefonicznych. Ważne, abyśmy pamiętali, że konfigurację konwersji możemy zrobić przez AdWords oraz przez konto Analytics. Jeśli określimy, czym jest konwersja i ustalimy wartość pozostawianych leadów, to będziemy w stanie określić opłacalność działań. Wybór form reklamy Wybierając reklamę przeanalizujmy co robi konkurencja, ponieważ różne branże rządzą sie różnymi prawami. Podejmujmy decyzję z rozsądkiem, tzn. nie działajmy naraz, tylko systematycznie rozszerzajmy działania rozpoczynając od tej podstawowej, czyli reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania. Jeśli okaże się to za mało to wówczas „wyciągnijmy większe działa”: remarketing, reklamy graficzne lub nawet kampanię produktową. Formę działania dostosowujmy jednak do możliwości budżetowy. Pamiętajmy, że niektóre działania wymagają czasu, a co za tym idzie sporych nakładów.

Dopasowanie budżetów dziennych i stawek kosztu kliknięcia CPC

mierzenie konwersjiJeśli mamy ustalony pewien dzienny budżet wydatków to możemy dowolnie ustalać stawki. Naturalnie najlepiej najwięcej pieniędzy zainwestować w kampanie, które przynoszą najwięcej efektów. Naturalnym pytaniem, które się nasuwa jest liczba dni przez jaką należy podzielić nasz budżet: 30 czy 31. Tutaj z pomocą przychodzi Google, które radzi, aby środki podzielić przez liczbę 30,4. Z kolei w przypadku stawek kosztu kliknięcia jest kilka możliwości, ale warto zwrócić uwagę na trzy najważniejsze:

- Planner słów kluczowych – jest to instrument Google AdWords, które znajduje się na naszym koncie. Znajdziemy go w zakładce „narzędzia”. Ten instrument umożliwia nam monitorowanie ruchu, wyświetleń oraz stawek kosztów kliknięcia. 

- Zewnętrzne narzędzia – tutaj mamy bardzo duży wybór. Na rynku jest wiele narzędzi, które możemy wykorzystać. Gdy wpiszemy interesujące nas frazy to nie tylko podadzą nam oszacowane koszty kliknięcia, ale także podpowiedzą kto z konkurencji korzysta z takich rozwiązań. Test – to najlepsze z możliwych rozwiązań. Test możemy przeprowadzić przez kilka godzin lub nawet kilka dni i wówczas będziemy mieć najbardziej obiektywne dane. Przeprowadzenie testu pokaże nam realne stawki CPC, które są przypisane do naszych fraz, a narzędzie „statystyk aukcji” pozwoli na porównanie ich z konkurencją. Zastosowanie się do tych rad pozwoli tak dobrać słowa kluczowe, aby nie zrujnowały naszego budżetu.

 

Zobacz także

Sekrety czarnego i białego SEO

Osoby, które zaczynają interesować się zagadnieniami związanymi z SEO dość szybko zapoznają się z...

Czytaj dalej

Pozycjonowanie – dlaczego warto?

Jakie efekty może dać pozycjonowanie? - więcej odwiedzin na własnej witrynie - większe zainteresowanie...

Czytaj dalej