Content marketing dla „nudnych branży”

content marketing Content marketing to wymaga od nas tworzenia ciekawych i unikalnych dla użytkowników treści. Czy jest możliwe stworzenie takich treści dla mało atrakcyjnych produktów, tak jak jaka, ubezpieczenie, czy klej. Oczywiście, że jest możliwe, trzeba tylko wiedzieć, jak sposobów użyć, aby to zrobić. Aby móc zrozumieć o jaką przemianę tutaj chodzi warto odnieść się do filmowego porównania. Każdy z nas pamięta filmy dla dzieci, w których występowały dwie grupy bohaterów. Pierwsza z nich to bohaterowie, którzy się wyróżniają: są ładni, mądrzy, modni itd., z kolei druga grupa to bohaterowie mniej popularni, których nikt nie zauważa. Jednak w pewnym momencie następuje przemiana. Wówczas brzydkie kaczątko staje się łabędziem, a kopciuszek królową balu. Choć dopiero w momencie przemiany okazuje się jak wartościowa jest ta „niepopularna” postać to my od początku wiemy, że ma ona w sobie coś wyjątkowego. Tak też jest z tymi „nudnymi” produktami. Jeśli zmieniamy jej opakowanie to możemy zacząć na nią zupełnie inaczej patrzeć. Właśnie rolę takie opakowania spełnia nasz content. Content jest dostępny dla każdej marki O tym, że content marketing robi furorę nie trzeba nikogo przekonywać. Sprawdziło się to już na zachodzie, a teraz wkracza także do naszego kraju.

marketing treści Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością można stwierdzić, że rola content marketigu w Polsce będzie cały czas wzrastała. Niektórzy uważają jednak, że ten rodzaj marketingu nie jest dla nich, ponieważ pracują w branży, która nie kojarzy się zbyt atrakcyjnie. Takie myślenie jest błędem. Należy odrzucić od siebie myśl, że są marki dla których nie da się stworzyć interesującej treści. Dla każdej marki można stworzyć content marketing. Co więcej: można nawet powiedzieć, że stworzenie ciekawej treści dla „nudnej” branży jest prawdziwym wyzwaniem, ponieważ wymaga wyjścia poza schematowe myślenie. niestandardowego myślenia. „Nie ma czegoś takiego jak nudna branża. Są tylko twórcy treści, którzy nie są kreatywni” – tak powiedział kiedyś Neil Patel, specjalista marketingu internetowego. Z kolei Robin Swire pracujący w brytyjskiej agencji Parallax opowiada, że największym wyzwaniem była dla niego promocja marki parkingu samochodowego, choć na samym początku zakwalifikował ją do „nudnej branży” Wniosek z takich wypowiedzi nasuwa się sam. Być może wydaje się nam, że jakieś marki nie są atrakcyjne, ale wcale to nie oznacza, że nie da się stworzyć dla nich interesujących treści, które przemówiłyby do konkretnej grupy docelowej. Od tego specjaliści od promocji mają właśnie content marketing.

 

Zobacz także

Sekrety czarnego i białego SEO

Osoby, które zaczynają interesować się zagadnieniami związanymi z SEO dość szybko zapoznają się z...

Czytaj dalej

Pozycjonowanie – dlaczego warto?

Jakie efekty może dać pozycjonowanie? - więcej odwiedzin na własnej witrynie - większe zainteresowanie...

Czytaj dalej