Content marketing – co to jest?

co to jest content marketing Content marketing to w tłumaczeniu na polski tzw. marketing treści. Jeśli chcielibyśmy podać definicję to należy powiedzieć, że jest to strategia promocyjna, której zadaniem jest tworzenie i publikowanie treści, która jest atrakcyjna dla odbiorców. Mogą być to artykuły, posty, ebooki, ale także e-video czy treści graficzne. Najważniejsze, aby były unikalne, interesujące i przyciągały konkretną, docelową grupę klientów. Można powiedzieć, że content marketing to taka komunikacja z klientami, w której obie strony są zaangażowane. U podstaw tej strategii marketingowej jest przekonanie, że należy w nieco inny sposób zwrócić się do naszych klientów. Najczęściej mają oni juz dosyć uporczywych reklam i po prostu je blokują lub wyłączają. Jeśli więc chcemy osiągnąć sukces musimy zmienić nastawienie do klienta. Jedną z najważniejszych spraw jest uniknięcie natręctwa. Zamiast potencjalnych klientów zniechęcać kolejnych spotami reklamowymi, pop-upami, spamem trzeba zainteresować klienta w ten sposób, aby sam do nas trafił. Na naszej stronie stwórzmy treści, które przyciągną do nas potencjalnego klienta.

czym jest content marketing Jak to działa?

Rzeczowe, wartościowe i przede wszystkim wiarygodne – takie muszą być informacje, które dostarczamy naszym klientom. W ten sposób pozyskujemy ich zaufania, a następnie lojalność. To najważniejsza i można powiedzieć, że jedyna zasada, na której opiera się content marketing. Ta zasada działania jest bardzo prosta. Gdy na naszej stronie opublikujemy ciekawe materiały, które zainteresują naszych potencjalnych klientów to pokażemy im, że w danej branży jesteśmy ekspertem i warto nam zaufać. Dodatkowo klient odczuwa nasze zainteresowanie. Wie, że wychodzimy naprzeciw jego potrzebom i docenia to. W ten sposób budujemy zaufanie odbiorców do naszej marki. Jeśli zrezygnujemy z nachalności to ułatwimy sobie dotarcie do grupy docelowej, która realnie poszukuje produktów bądź usług oferowanych przez naszą firmę. Takie działania powodują także, że więcej internautów interesuje się naszą stroną, a co za tym idzie zyskuje ona zdecydowanie wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Dzięki temu nasza witryna jest popularniejsza i bardziej dostępna dla potencjalnych klientów.

Podsumowując można powiedzieć, że dzięki content marketingowi zyskujemy: 

- zaufanie klientów;

- miano eksperta w naszej branży;

- bardzo dobrą pozycję w wyszukiwarkach;

- zainteresowanie naszą stroną branżową.

- wzrost faktycznych klientów;

- zwiększamy zasięg dotarcia do potencjalnych klientów;

- zmniejszenie wydatków na reklamę.

 

Zobacz także

Sekrety czarnego i białego SEO

Osoby, które zaczynają interesować się zagadnieniami związanymi z SEO dość szybko zapoznają się z...

Czytaj dalej

Pozycjonowanie – dlaczego warto?

Jakie efekty może dać pozycjonowanie? - więcej odwiedzin na własnej witrynie - większe zainteresowanie...

Czytaj dalej