Czym jest inbound marketing

inbound marketing Inbound marketing to forma marketingu internetowego, którego zadaniem jest trafić do konkretnej grupy docelowej. Działania są tak prowadzone, aby osoby szukające czegoś konkretnego trafili do nas a nie do konkurencji. Przykładowo w inbound marketingu nie rozdajemy ulotek szkoły językowej każdemu na ulicy, ale staramy sie trafić do tych osób, które planują zapisać się na kursy językowe. Formy działania Inbound marketing ma spowodować, że klient sam trafi do interesujących go materiałów. Z tego powodu obejmuje on trzy obszary:

- marketing wyszukiwarek internetowych,

- wykorzystywanie mediów społecznościowych oraz mikro blogów,

- wykorzystanie blogów do tworzenia treści.

Działajmy na kilku frontach

Naszym głównym celem jest zapewnienie klientowi dostępu do informacji, które potrzebuje. Jeśli to zrobimy to nie tylko zyskamy w jego oczach, jako eksperci w danej branży, ale będzie on nam także wdzięczny za to, że zaoferowaliśmy mu to czego poszukiwał. Aby inbound marketing był skuteczny musi działać na kilku frontach i obejmować: działania na blogach, pozycjonowanie stron, reklamy typu PPC, aktywność na forach i portalach społecznościowych oraz marketing szeptany.

Wartościowe treści kluczem do sukcesu

Wiarygodność zyskamy tylko wtedy, gdy będziemy przekazywać wiarygodne informacje. Z tego powodu musimy inwestować w rozpowszechnianie unikalnych i wartościowych treści. Z jednej strony pozwala to na dobre pozycjonowanie naszej strony, a z innej w oczach internautów stajemy się bardziej wiarygodni. Internauci traktują nas jako ekspertów w branży, a Google traktuje naszą stronę jako godną zajmowania wysokich miejsc w wyszukiwarce.

czym jest inbound marketing Dobre wyjście dla małych firm

Inbound marketing to znakomite rozwiązanie dla firm, które nie mają dużych pieniędzy na kampanie promocyjne. Tutaj nie tyle liczą się nakłady, co pomysłowość i oryginalność. W przypadku, gdy będziemy rzetelnie pracować nad swoją marką i oferować klientom to co potrzebują to docenią nas zarówno internauci, jak i sama wyszukiwarka Google.

Blog, ale portal społecznościowy

Te dwa instrumenty są do siebie bardzo podobne. Aby w nich działać nie trzeba mieć worka pieniędzy. Wystarczy tylko umiejętność skutecznego dialogu z klientami oraz wiedza, którą potrafimy się podzielić z internautami. Nie liczą się więc pieniądze, a liczy się pomysłowość, która przyciągnie do nas klientów. Każda firma musi sama wytyczyć drogę, którą potencjalny klient będzie mógł podążyć w naszym kierunku. Najlepiej, aby tych dróg było jak najwięcej, ponieważ dzięki temu zwiększamy prawdopodobieństwo, że potencjalny klient trafi właśnie do nas.

 

Zobacz także

Sekrety czarnego i białego SEO

Osoby, które zaczynają interesować się zagadnieniami związanymi z SEO dość szybko zapoznają się z...

Czytaj dalej

Pozycjonowanie – dlaczego warto?

Jakie efekty może dać pozycjonowanie? - więcej odwiedzin na własnej witrynie - większe zainteresowanie...

Czytaj dalej